محمدرضا سنگري در آبان ۱۳۳۳ در خانواده‌ای مذهبی در شوش به دنیا آمد. وي فارغ‌التحصيل دكتراي زبان و ادبيات فارسي از دانشگاه تهران است. شعرهاي سنگري تاكنون به صورت پراكنده در برخي از نشريات چاپ شده است. او تا به امروز در بسياري از همايش هاي سراسري شعر دفاع مقدس و شبهاي شعر دفاع و مقاومت حضور داشته و در جلسات متعدد آن به نقد و بررسي شعر دفاع مقدس و ادبيات پايداري پرداخته است. كتاب «بررسي ادبيات منظوم دفاع مقدس» اين نويسنده كه در سه جلد نوشته شده به عنوان برترين كتاب سال دفاع مقدس شناخته شده است. گفتني است دکتر سنگري در حال حاضر ساكن تهران است و ضمن تدريس در دانشگاهها، سردبير مجله رشد زبان و ادبيات فارسي و مجله تربيت است و با سازمان پژوهش و تأليف كتب درسي هم همكاري دارد. سنگری از شاعران و نویسندگان پرکار معاصر است ولی بیشتر در زمینه‌ نثر ادبی کار می‌کند. «سوگ سرخ»، «پنجره معصوم»، «یادهای سبز»، «گلبرگ‌ها»، «یک جرعه تشنگی»، «سلام موعود»، «چهل روز عاشقانه»، «نقد و تحلیل ادبیات منظوم دفاع مقدس» در سه جلد و «پیوند دو فرهنگ ادبیات معاصر» از جمله آثار مهم منتشر شده سنگری است. به این کارنامه باید تألیف ۳۰ جلد از کتاب‌های درسی از ابتدایی تا دبیرستان را نیز اضافه نمود.
آرشيو
نمایش خبر در روز :  
ماه :  
سال :  
نوع مطلب :  
بخش :  
سنگری «آتشکده نَیِّر» را روایت کرد
۲۳ خرداد ۱۳۸۷ ساعت ۰۸:۰۰
موضوع شهدای نماز ظهر عاشورا
۱۲ خرداد ۱۳۸۷ ساعت ۱۵:۵۲
سنگری "گزارش عاشقانه واقعه کربلا" را بررسی می کند
۸ خرداد ۱۳۸۷ ساعت ۱۶:۲۵
گفتگوی خیمه با محمد رضا سنگری (2)
۳ خرداد ۱۳۸۷ ساعت ۱۰:۰۰
گفتگوی خیمه با محمد رضا سنگری (1)
۳۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ ساعت ۱۵:۲۴
محتوای عاشورایی کتاب«الفتوح» بررسی شد
۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۷ ساعت ۱۹:۰۶
عرضه كتاب «عاشورانگاران» در بيست‌ويكمين دوره نمايشگاه كتاب
۱۷ ارديبهشت ۱۳۸۷ ساعت ۱۱:۳۳
كتاب «مقتل‌الحسين (ع)» در دزفول نقد و بررسی شد
۳۱ فروردين ۱۳۸۷ ساعت ۱۲:۲۸
مراسم تجليل از دست‌اندركاران نمايشگاه «روز دهم» دزفول
۲۷ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۱۲:۰۱
کتاب «عاشورانگاران» دکتر سنگری منتشر شد
۱۴ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۰۹:۳۶
آينه داران آفتاب
۹ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۰۸:۰۰
از کربلا گفتن...
۲۳ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۲:۴۸
پانزدهمين نشست مرجع‌شناسی كتب عاشورايی برگزار شد
۱۷ آبان ۱۳۸۶ ساعت ۰۹:۴۶
 
شعر آیینی فقط این نیست که می‌بینیم
رضا اسماعیلی معتقد است: شعر اصیل آیینی تنها مدح و منقبت، سوگ و مرثیه و تحریک احساسات نیست؛ هرچند در ...